GRY MATEMATYCZNE

27.03.2017, 09:26, redakcja

Szkoła powinna oczywiście uczyć, lecz powinna też bawić, inspirować i wychowywać. Rozwijać kreatywność uczniów oraz angażować ich w różne projekty tych przymiotów wymagające.


 

Z takiego właśnie założenia wyszłam razem z Andrzejem Kliszewiczem nauczycielem zajęć technicznych. Postanowiliśmy podzielić uczniów klasy VIB na grupy i przydzielić im konkretne zadanie. Było to miedzy innymi stworzenie własnej gry z działu liczby całkowite, a następnie zaprezentowanie jej przed klasą. Pozwoliło to dzieciom myśleć kreatywnie w procesie tworzenia gier oraz rozwinąć swoje umiejętności interpersonalne. Sami uczestnicy zabawy podkreślali, iż tworzenie oraz możliwość zaprezentowania gier przed większą publicznością pomogła im w rozwoju i przezwyciężeniu swoich słabości.
Mamy również nadzieję, że zainspiruje to nie tylko nauczycieli do sięgania po niekonwencjonalne pomysły i rozwiązania w procesie kształtowania młodego człowieka, lecz również ich rodziców do zachęcenia swoich dzieci do kreatywnego myślenia oraz posiadania otwartego umysłu. Bo przecież jak twierdził R.Thom: „W szkole nie matematyka ma być nowoczesna, a jej nauczanie”.

 

nauczyciel matematyki Agnieszka Przybylińska
 

 

Po sukcesie, jaki odniosła prezentacja gier w klasie VIb, postanowiliśmy pójść za ciosem i przeprowadzić podobny projekt w klasie VIa.
Zaangażowanie uczniów było duże, a pomysłowość stworzonych gier mistrzowska. Niektórzy z uczniów na koniec lekcji mówili, że była ona ciekawa.
 

 

17.03.2017 r. rozpoczęłyśmy pracę nad grą matematyczną „Zabawa liczbami całkowitymi”. Rozłożyłyśmy nasze materiały w pokoju koleżanki i przystąpiłyśmy do realizacji zadania.
Każda z nas była odpowiedzialna za coś innego. Gabrysia robiła kostkę. Amelka Nowak planszę i regulamin, a Amelka Wąsowicz pionki i planszę. Około 19.00 skończyłyśmy naszą pracę i rozeszłyśmy się do domów. 27 marca przyniosłyśmy gotowy projekt do szkoły. Prezentacja nastąpiła 6 kwietnia na lekcji matematyki. Wtedy pani Przybylińska przyznała grupom punkty. My zdobyłyśmy aż 57. Następnego dnia, podczas lekcji techniki, mieliśmy zagrać w nasze gry. Pan Kliszewicz wybrał 3 najlepsze drużyny i dał im po 5 dodatkowych punktów. Natomiast 10 kwietnia podane zostały wyniki. Okazało się, że nasza grupa zwyciężyła.
W nagrodę dostałyśmy zestaw przyborów geometrycznych.
Jesteśmy bardzo dumne z powodu wygranej. Cieszy nas to, że miałyśmy okazję stworzyć własną grę planszową.

 

 

 

 

 

 

Amelia Nowak, Amelia Wąsowicz,
Gabrysia Bakunowicz - Bogaczuk

 

 

 

 
« Wstecz

 

 

PLAN LEKCJI

2017/2018

1 8.00 - 8.45
2 8.55 - 9.40
3 9.50 - 10.35
4 10.45 - 11.30
5 11.40 - 12.25
 

przerwa obiadowa

6 12.40 - 13.25
 

przerwa obiadowa

7 13.45 - 14.30
8 14.35 - 15.20
9 15.25 - 16.10

SPRAWDŹ AKTUALNY JADŁOSPIS

NASZEJ STOŁÓWKI

 

BEZPIECZNA +